wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rusza przebudowa ważnego skrzyżowania na Oporowie

W nocy z 12 na 13 września skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej na półtora roku stanie się placem budowy. Przejdzie ono istotną przemianę - przede wszystkim każda z ulic będzie miała odrębny pas do skrętu w lewo. Udrożni to ruch na tym kluczowym skrzyżowaniu. Kierowcy w najbliższych dniach, na początkowym etapie robót, nie powinni napotkać poważnych utrudnień.

Reklama

Przez cały czas trwania inwestycji skrzyżowanie będzie przejezdne, choć zapewne momentami pojawią się spore utrudnienia. Nie ma jednak dla niego alternatywy, aby zamknąć je całkiem i puścić objazd inną trasą.

Ważne jest, że przebudowa będzie kompleksowa i poprawi warunki wszystkim uczestnikom ruchu.

To skrzyżowanie jest jednym z najbardziej obciążonych w tej części Wrocławia. Dzięki inwestycji poprawimy bezpieczeństwo kierowców, pieszych i rowerzystów, a jednocześnie zwiększymy przepustowość układu drogowego. To ważny krok w stronę sprawniejszej komunikacji na południu miasta.
Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji

Za niemal 18 mln zł prace prowadzić będzie firma GM Roads Polska.

Jak przebudują skrzyżowanie Mokronoskiej, Wiejskiej i Awicenny?

Ulica Mokronoska zmieni się na odcinku 210 metrów od skrzyżowania. Inna będzie geometria drogi, która stanie się trzypasmowa.

Wizualizacje i zdjęcia ze skrzyżowania

Galeria zdjęć

    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej WI
    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej WI
    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej WI
    Tak po przebudowie wyglądać będzie skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej Fot. Tomasz Hołod
    Skrzyżowanie ulic Awicenny, Wiejskiej i Mokronoskiej

Również trzypasmowa, w zmienionym śladzie, będzie ulica Wiejska. Podobnie rozbudowana zostanie Ibn Siny Awicenny. Przebudowany zostanie również wlot ulicy Cesarzowickiej.

- Powstaną nowe chodniki, drogi dla rowerów, miejsca postojowych i zatoki autobusowe - wylicza prezydent Jacek Sutryk. 

Najważniejsze informacje o przebudowie skrzyżowania

  • Ulica Mokronoska: poszerzenie jezdni do trzech pasów ruchu oraz zmiana geometrii ulicy, rozbudowa na odcinku 210 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny.
  • Ulica Wiejska: poszerzenie do trzech pasów oraz zmiana geometrii ulicy, przebudowa na odcinku 143 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny.
  • Ulica Awicenny: rozbudowa do trzech pasów na odcinku 179 m od skrzyżowania.
  • Ulica Cesarzowicka: przebudowa wlotu od strony skrzyżowania.
  • Ulica Jordanowska: przebudowa na odcinku 69 m.

Zobacz film z opisem zmian na skrzyżowaniu Awicenny-Wiejska-Mokronoska

Przebudowa oznacza również nową infrastrukturę dla pieszych oraz rowerzystów a także pasażerów komunikacji miejskiej - powstaną nowe zatoki autobusowe.

Skrzyżowanie nowe, ale bez ronda

Roboty potrwają półtora roku. Skrzyżowanie cały czas ma być przejezdne, ale utrudnienia z pewnością będą spore. Na przestrzeni lat pojawiały się różne koncepcje, jak rozwiązać w tym miejscu spory komunikacyjny problem.

Nie brakuje zwolenników ronda, ale ostatecznie wygrała koncepcja skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja pozwoli na sterowanie ruchem w taki sposób, aby ułatwić przejazd mieszkańcom Oporowa i miejskim autobusom bez faworyzowania ruchu tranzytowego spoza miasta.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama